Taipei en Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Nely Doorn - WaarBenJij.nu Taipei en Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Nely Doorn - WaarBenJij.nu

Taipei en Hong Kong

Door: Nely

Blijf op de hoogte en volg Nely

20 Juni 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Hi,

Afgelopen zaterdag ben ik vertrokken vanaf Melbourne naar Sydney. Ik hoopte dat het geen problemen zou opleveren met mn backpack want die was te zwaar, maar omdat ik mezelf al ingeckt had en dus al een boarding pass had hoefde ik niet langs de Qantas balie en kon ik zelf naar de drop of toen de computer vroeg of ik 'overweight luggage' had deed ik net of ik gek was en zei 'no' en ik kreeg een sticket met heavy and that was it! Mijn handbagage was natuurlijk ook te zwaar, maar ook daar werd niet naar gekeken dus ik was helemaal happy totdat ik door de douane kwam.. een dame zei tegen mij 'zet jij die tas daar even op tafel' dus ik dacht o nee nu zal je het hebben. Ze controleerde mijn tas wel, maar op explosieven. Heb dat nog nooit eerder gehad. Ze hebben dan een of ander klein apperaatje en halen dat langs je lichaam en langs al je andere spullen en dat gaat dan in de computer en zo kunnen ze zien of je explosieven bij je hebt of niet. Ik had natuurlijk niks bij me.

Mn vlucht naar Sydney ging snel voorbij, maar toen ik me wilde inchecken in Sydney voor de vlucht naar Taipei stond mij een verrassing te wachten.. ik mocht maar 23 kilo meenemen in plaats van 30 kilo en mijn tas woog 26 kilo.. oepsie. Die man zat allemaal naar mn tas te kijken en toen weer op het scherm en zei ja je tas is eigenlijk wel te zwaar ' oh echt maar ik wist niet dat je maar 23kg mee mocht nemen'. Ik moest toen mn handbage laten wegen en die woog zo'n 14 kg in plaats van de toegestane 8 kg ook dat was dus te zwaar, maar ik hoefde niks bij te betalen had ik mooi mazzel mee.

De vlucht van Sydney naar Taipei ging gelukkig ook snel voorbij ik denk dat ik zo nu en dan zelfs nog wat geslapen heb (elke keer rond etenstijd natuurlijk en dan schrok ik precies op tijd wakker.. hoe doe ik dat toch). In Taipei was het even schrikken want er stond aangegeven dat je een visum nodig had voor Taipei wat ik dus niet had. Nagevraagd bij de informatiebalie, maar onder de 90 dagen is dat geen probleem. Dat was een hele opluchting. Nadat ik eindelijk door de douane (weer een stempel rijker) was kon ik mijn tas ophalen en die stond gewoon ergens op de grond, beetje vreemd, maar mn slotje zat er nog aan en alles leek te kloppen. Ik wilde dus de luchthaven uitlopen toen er een kereltje naar mij toe kwam en vroeg of ik een taxi nodig had en die had ik eigenlijk wel nodig. Hij nam me mee naar de lift en naar de autogarage, maar zijn auto had helemaal geen taxi bordje op z'n auto dus vertrouwde het niet helemaal, maar hij beweerde echt een taxichauffeur te zijn. Ik dacht het interesseerd me niet wat je bent als je me maar bij mn hostel af zet en dat deed ie. Kwam rond half 8 in de ochtend bij mn hostel aan, mocht alleen mn kamer niet in de incheck is pas vanaf 13.00 uur. Daar baalde ik dus wel van want was toch wel erg moe. Ik ben toen maar de stad gaan verkennen en later ook nog naar een hotspring. De hotspring was wel erg heet. Er waren verschillende baden en de koudste was 35-40 graden en dan van 38-43 graden en dan van 40-45 graden. Ik heb alleen de eerste twee gehad en die waren al erg warm.
Er was mij aangeraden om naar de nightmarkets te gaan omdat je daar goed en goedkoop kan eten. Het eten was inderdaad goedkoop, maar niet iets wat mij kon bekoren. Het menu bestond uit varkenshart, varkenshersens, varkenslever en varken disgusting!! Toen ik dat zag had ik al gegeten en gedronken, bah!! Vond dat ik wel iets moest probereren en heb toen kaas met bladerdeed geprobeerd en dat smaakte prima. Daarna nog een of ander zoet deeg iets smaakte ook wel goed.
Ik was gisteren erg moe dus lag om 20.00 uur in mn bedje.

Vanochtend om 08.00 uur eruit,had een lange nachtrust :), om naar het postkantoor te gaan. Wilde wat zware spullen (mn reisgidsen wat kleren etc.) naar huis sturen en ik begreep van het hostel dat het goedkoop was hoop alleen wel dat het aankomt. Ik heb 10 kg verstuurd wat zo'n 12 euro kostte het gaat dan wel per boot.

Mn backpack weegt nu nog maar 15.6 kg en als je inceckbagage op gewicht is checken ze blijkbaar niet je handbagage wat mij wel goed uitkwam. De vlucht verliep goed en kwam rond half 6 's avonds (plaatselijke tijd) aan. Toen met de bus naar het centrum en de bus stopte bijna voor mijn hostel. Ik was de bus nog niet uit of ik had 5 man op mn huid die van alles wilde verkopen dus ik zei dat ik daar geen interesse in had. Komt er een kereltje naar mij toe om te vragen of ik een kamer wilde dus ik gaf aan dat ik al een kamer had en noemde de naam van het hostel dus hij zei kom maar mee en bracht mij naar mijn hostel dacht ik. Het was alleen niet het hostel wat ik geboekt had, deze was wel goedkoper en nu heb ik een eigen kamer (piepklein maar een eigen kamer en met tv hihi). Mn spullen in de kamer gedumpt en ben daarna gelijk op verkenning uit gegaan. Een kimono aangeschaft voor maar 5 euri en wilde ook wel graag een massage want van al dat gesjouw zijn mijn spieren wel vast gaan zitten. Er zijn hier genoeg plaatsen waar je massages kunt hebben dus ik hoefde maar een paar meter te lopen om er een te vinden. Ik had er helemaal zin in.. totdat ze met de massage begon was toch iets minder fijn dan ik gedacht had vooral toen er aan mn tenen getrokken werd. Soms was het wel een beetje pijnlijk maar een ding is zeker mijn spieren zijn zo soepel als wat.

Het is nu 21.15 uur en ben eigenlijk wel moe dus denk dat ik zo maar naar mijn kamertje ga. Morgen wilde ik eigenlijk naar Disneyland gaan, moet ik nog even uitvogelen hoe ik daar heen ga.

Jullie horen snel weer van mij.

Groetjes,
Nely

  • 20 Juni 2011 - 17:15

    Janny :

    hey kneel nog maar een paar dagen en dan weer thuis en ja afscheid nemen is niet echt leuk bij mij komen er altijd tranen aan te pas en zeker als het vrienden zijn geworden nou geniet nog even van hong kong en koop niet te veel anders is je tas weer 26 kilo groet paps en mams

  • 21 Juni 2011 - 12:56

    Caroline:

    Geniet van je laatste daagjes!!
    Disneyland... klinkt super gaaf!

    Groetjes,
    Caro

  • 21 Juni 2011 - 14:15

    Mw. Altena:

    Dag Nely,

    Afgelopen zaterdag hadden we hier in Meteren rommelmarkt en ontmoette ik je moeder.
    Ze vertelde dat je nu heel snel thuis zult zijn.....ze (en vast nog heel veel meer mensen) kijken er naar uit!
    Ik wens je een goede, voorspoedige reis, en mooie thuiskomst.
    Welkom ook weer in de gemeente!

    hartelijke groet,
    mw. Altena

  • 22 Juni 2011 - 19:41

    Tinka:

    hoi nely

    wat een reis en wat heb jij heel veel geluk dat ze jou met die zware koffers door laten gaan
    geniet er nog maar van
    ben je nog naar disneyland geweest lijkt mij super om daar een x naar toe te gaan
    ik wens je nog een hele goede vliegreis
    en alvast welkom terug in de betuwe
    gr tinka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Nely

Halloooooo, Het aftellen is nu echt begonnen ... Nog halve dag werken en dan is het zover de felbegeerde vakantie kan beginnen. Nog even een dagje vrij voor m'n maandelijkse allergie shot bij de dokter en m'n backpack in te pakken en dan ..... we are off to VIETNAM :) !! XXX Nely & Marianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 80752

Voorgaande reizen:

06 Januari 2017 - 27 Januari 2017

Two girls on the move ... to Vietnam ;)

02 September 2013 - 08 Januari 2014

Nely is on the move :)

05 Oktober 2010 - 05 Oktober 2011

AUSTRALIE, NIEUW ZEELAND EN HOPELIJK THAILAND

21 April 2007 - 21 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: