Cape Schrank en Phillip Island - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nely Doorn - WaarBenJij.nu Cape Schrank en Phillip Island - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nely Doorn - WaarBenJij.nu

Cape Schrank en Phillip Island

Door: Nely

Blijf op de hoogte en volg Nely

12 Februari 2011 | Australië, Melbourne

Het is pas een paar dagen geleden sinds mijn laatste bericht, maar wij hebben al weer een hoop mogen zien en beleven.

Donderdagochtend hebben we afscheid genomen van Greg (nou ja pa en ma want ik ga weer terug) en zijn we eerst naar Cape Schrank en Mornington Penusuela gereisd en daarna richting Phillip Island.

De camping plaats in Phillip Island had zelfs een zwembad... die moest ik natuurlijk even uitproberen ;)! 's avonds weer de boel ingepakt om naar de pinguin parade te gaan. Je kunt dan zien hoe de pinguins vanuit de zee aan land komen om te gaan slapen. Ik dacht dan komen er een stuk of 30 in een keer aan land, maar zo ging dat niet elke keer een groepje van 3 of 4. Sommige waren zelfs alleen die hadden nog geen partner gevonden. Omdat ze pas aan land komen als het donker is kon je het slecht zien. Er waren wel lantaarnpalen, maar ook dat licht was gedooft omdat de pinguins anders niet aan land komen. Je kon zien hoe de pinguins naar hun bedjes liepen en dat was wel heel geinig om te zien.

De volgende ochtend zijn we nog naar de kust gereden om zeerobben te kunnen spotten en we hebben er een stuk of 3 gezien die in de branding aan het spelen waren. So cute!!!
We moeten in twee weken tijd in Brisbane zijn dus het werd tijd om richting Sydney te trekken. Onze eerste stop was in Entrance Lakes waar we overnacht hebben. Het lijkt wel of elke nieuwe campeer plaats mooier is dan de vorige:). Bij het inchecken kregen we een foldertje en daar stond in dat er in een nabij gelegen dorpje een markt was waar locale producten verkocht werden. Die markt zou vandaag zijn dus toen we vanochtend uitcheckten hebben we eerst koers gezet naar de markt in Metung. We hadden onze camper aan de straat geparkeerd en we waren net uitgestapt toen er een man naar ons toe kwam en een verhaal begon want hij had zelf ook een camper. Hij vroeg ook waar wij vandaan kwamen dus ik antwoordde hem ' from the Netherlands' 'ooooooh my wife is from the Netherlands'. Daarna nog even gepraat en toen moest hij weer verder nou ja prima want wij wilden naar de markt. Even later zijn wij op de markt en komt meneer weer aan met zijn vrouw. Hij is dus heel snel naar huis gegaan om zijn vrouw te gaan halen omdat er 'Nederlandse mensen'waren. Echt heel leuk :)! Later toen we het marktje wel gezien hadden en weer op weg gingen reden we langs het huis van die mensen die wij al eerder ontmoet hadden en ze stonden daar te zwaaien of wij hun beste vrienden waren.

Om weer verder richting Sydney te gaan kwamen we weer langs Entrance Lakes (= een vissersplaatsje) en daar kon je verse vis kopen (gaat rechtstreeks van de vissers naar dat winkeltje = jammie) en dat leek mams wel wat. Met de verse vis in de koelkast op weg naar onze nieuwe campeer plaats in Eden. Pa dacht dat het een kort ritje zou zijn, maar dat bleek toch even iets anders te lopen. Toen we bijna bij de plaats van bestemming aangekomen waren was er een ongeluk gebeurd : een gekantelde vrachtwagen. Er was nog geen takelwagen dus dat kon nog wel even duren. Een aantal auto's draaiden om en ze zeiden ook tegen ons dat wij hen konden volgen dus wij zetten de achtervolging in. Helaas raakten wij die andere auto's al snel kwijt want met een camper ga je toch wat trager... Die andere auto's hadden ons een bergweg geleid. Alleen die weg bleek een onverharde weg te zijn voor die andere auto's was dat absoluut geen probleem want zij hadden vierwielaandrijving, maar wij met onze camper .. dat was niet echt een succes. We zijn helemaal door elkaar geklutst en soms had je echt zo iets van .. dit gaat niet goed... Gelukkig heelhuids aangekomen op plaats van bestemming : Eden. In Eden blijven we nu 2 nachtjes staan dus hebben we iets meer rust. Ook deze camping heeft een zwembad dus ik kan weer sportief zijn :) (vandaag niet.. morgen misschien).

Paps en mams zijn even met de benenwagen het dorp in gelopen om wat boodschappen te doen. Pa had de camper geparkeerd en wilde het ding niet meer bewegen, flauw he?? Als ze zo terug zijn gaan we lekker eten en ik heb een paar filmpjes gehuurd bij de receptie die ik vanavond lekker ga zitten kijken.

Nou doedels.

P.S. het weer is hier nog niet zo heel geweldig dus we blijven hopen dat de zon komt.

• 12 Februari 2011 - 22:51

Annelies:

Ik heb vanavond alle nog niet gelezen verslagen bekeken. De vorige keer blokkeerde de boel en vervolgens schiet het er bij in. Het lijkt me een hartstikke leuke vakantie. Sommige foto's zijn spectaculair mooi. Wij wensen jullie samen nog een fijne tijd toe, dat gaat vast lukken.
    Er zijn nogal wat rampen geweest. Krijgen jullie daar nog iets van mee?
    Wij zagen Arie als ervaren bouwvakker al de handen uit de mouwen steken.
    Groetjes, Hans, Annelies, Bo en Jade

• 14 Februari 2011 - 13:35

Alie:

Hallo, Nely, Arie en Jannie,
    Wat hebben jullie het leuk en gezellig zo met z,n drietjes.
    wat is het toch een prachtig land .
    Dit wordt echt een reis om nooit meer te vergeten.
    Geniet er lekker van,en wij genieten van je mooie reisverslagen,
    en de foto,s heel leuk.
    Allemaal de hartelijke groeten, Alie en Gerrit..

• 14 Februari 2011 - 14:58

Aj:

hey zussie volgens mij heb je mijn berichtje al gekrgen en wij wisten dit al van hetskype gesprekje
    groetjes aj