Weer home alone ... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nely Doorn - WaarBenJij.nu Weer home alone ... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nely Doorn - WaarBenJij.nu

Weer home alone ...

Door: Nely

Blijf op de hoogte en volg Nely

26 Februari 2011 | Australië, Sydney


Hallo,

Er is, helaas, een tijd van komen en er is een tijd van gaan. De tijd van gaan is al weer aangebroken paps en mams zijn zelfs al weer gearriveerd in Nederland. Ik heb in elk geval een heeeeeele leuke tijd gehad, alleen soms wel een beetje benauwd in de camper in bossen en zo;).

Nog even een beschrijving van de afgelopen dagen (als ik het nog weet) want het is al weer even geleden. Vrijdag zijn we naar Foster gereden om daar één nacht te overblijven om op zaterdag naar Arrawara te gaan waar we twee nachten geweest zijn. Op maandag richting Byron Bay gereden, ik was hier al eerder geweest en wist dat het er erg mooi was. Het was eigenlijk de bedoeling om daar twee nachten te blijven, maar de campeerplaats waar we stonden was erg slecht dus toen zijn we toch maar verder gegaan richting Kings Cliff. Ik vond het wel jammer om Byron Bay te verlaten want het stikte daar namelijk van de surf dudes :)! Ook in Kings Cliff kon ik mijn ogen goed de kost geven:):). In Kings Cliff zijn we nog uit eten geweest waar pa en ma heerlijk aan 'sole'(tong) hebben zitten knabbelen en die was daar helemaal niet duur. Ik had natuurlijk weer de verkeerde keuze gemaakt door souvlaki te kiezen en dat is normaal gesproken erg lekker maar het vlees kwam van de gril dus het was een beetje droog.

Afgelopen dinsdag zijn we in Kings Cliff aangekomen en de volgende dag moesten we ons huis inleveren bij Apollo in Brisbane. Sorry, Sas de dame die ons hielp werkte daar nog niet zo lang dus zij kende jou niet. De dame vond onze camper erg schoon en was tevreden, wij dus ook. Ze had voor ons een taxi besteld die ons naar het Grand Chancellor hotel zou brengen (4,5 sterren!!). De taxi zette ons voor de deur af en wij konden gelijk inchecken. Wij zijn toen eerst naar de kamer gegaan om onze spullen daar te dumpen en de minibar te plunderen. Daarna even gezeten, maar toen was het toch tijd om te gaan bewegen. Naast ons hotel was het grootste subtropische park ter wereld (Roma St. Park) en het was erg mooi. Pa en ma konden er de hele dag wel rond dwalen, maar daar had ik geen zin in dus op naar de city. Ik heb toen zelf voor gids gespeeld ik was daar namelijk al eerder geweest, maar het was toch goed dat we een plattegrond meegenomen hadden :).

Anderhalf jaar geleden ben ik ook in Brisbane geweest om Sasha te bezoeken wij zijn toen in de stad bij een CHinees reataurant gaan eten en dat was heerlijk. Ik had het menu aan ze laten zien en dat leken paps en mams wel wat dus wij daar 's avonds heen om te eten. En ook deze keer smaakte het erg goed. Ma wilde deze keer geen vis en dat is erg raar want normaal is ze erg verzot op vis, misschien heeft dat te maken met het feit dat je je eigen vis kon uitzoeken en dat ze het dan nog even kwamen laten zien of het een goede vis was? Na onze buikjes vol gegeten te hebben zijn we weer naar ons hotel gegaan. In Melbourne is het al vroeg donker (rond 9 uur), maar in Brisbane wordt het helemaal vroeg donker rond half 7 begint het al te schemeren. Wij liepen rond die tijd terug naar het hotel en ma zag een stoepje niet en hop daar lag ze. Nog even iemand opgetrommeld bij het hotel, bleek gelukkig niets ernsigs te zijn.

We wilden donderdag graag naar Moreton Island gaan om de dolfijnen te voeren, we zouden dan alleen pas laat terug komen en dat zou dan een beetje risky worden met de vlucht terug naar Amsterdam. We zijn toen naar het Lione Koala Sanctury Park geweest. Je kunt hier kangaroes voeren en ook een koala vasthouden. Vorige keer vond die koals het nodig om mij onder te poepen dus ik zei tegen ma 'jij mag haar wel vasthouden hoor'. Lief van mij he?? Deze koals had gelukkig iets meer manieren. Na al het knuffelen en voeren weer terug op de boot naar Brisbane. We hebben nog wat in de stad rond gekeken en ook ergens wat gegeten om daarna nog even door het park te banjeren en daarna onze spullen op te halen in het hotel en dan naar het vliegveld te gaan. Ze zouden om 23.00 uur vertrekken we hadden een tazi om 18.30 uur, we waren dus veel te vroeg op de luchthaven en er kon nog niet ingechekt worden. Ik heb toen met ze gewacht tot het tijd was om in te checken. Ik mocht niet met ze mee naar de gate en het moment van afscheid nemen (alweer) was aangekomen. Dat afscheid nemeen was natuurlijk niet zo leuk, maar ja dat heb je als je backpacker bent in Aussie. Ik wilde een taxi nemen om naar het hotel te gaan, maar toen ik bij de taxiplaats aankwam stonden er heel wat mensen te wachten gelukkig reden de taxi's ook af en aan. Vijftig dollar armer kwam ik bij mijn hostel aan en toen ik de deur opende dacht ik oh nee he dit is weer zo'n feesthostel, maar valt gelukkig wel mee. Ik zit nu op een kamer met twee Duitse meiden (er waren ook twee meiden uit Italië maar die zijn vanochtend vertrokken) en we gaan waarschijnlijk vanavond stappen :).

Gisteren heb ik niet veel bijzonders gedaan een beetje gewinkeleld en een beetje sighseeing, maar vandaag pakken we het grondiger aan want ik ga een city sight tour doen met de bus. Ik hoef dan namelijk zelf niet te lopen :).

Nou dat was het wel weer voor nu.

P.S. ik ga nu zeker te weten never nooit meer de zee in want in Byron Bay zag pa een haai!!! Ik ben toch al als de dood voor die dingen, ik blijf wel lekker op het strand staan.

  • 26 Februari 2011 - 06:08

    Aart & Jacolina:

    Hey Nely,

    ja dat is weer even wennen:-( maar die mooie
    tijd pakt niemand jullie meer af:-) en wat betreft zwemmen
    in de zee... Please doe dat maar niet nee:-( veel plezier!
    Liefs en een dikke knuffel van ons:-)

  • 26 Februari 2011 - 15:49

    Geerke:

    Hey Lief Zussie,

    Ja dat is wel weer even balen, dat pa en ma vertrokken zijn. Maar ik ben super blij dat ze weer thuis zijn. Nu jij nog! haha.
    Hier is t echt regenachtig en grauw. Zou nu wel willen dat ik ook in een lekker zonnig land zat!
    Maar geniet nog maar lekker van je tijd daar.
    En nog heel erg bedankt voor het boek! heb m al gelezen en hij is echt leuk!!

    Veel liefs en een dikke knuffel Geer

  • 26 Februari 2011 - 18:14

    Dicky:

    Vast al weer gewend aan het singel zijn, OF NIET! Gelukkig heb je wel weer wat mensen om je heen in het hostel. En lekker shoppen doet ook wonderen, toch? Foto'zijn prachtig. Jammer dat je vader geen foto van de haai gemaakt heeft. Stoer. Bye Dicky

  • 26 Februari 2011 - 18:16

    Aj:

    hey neeltje
    ja ma en pa zijn eral weer een tijdje mijn verjaardag was wel een beetje eenzaam omdat jij er nie bij was

    groeten vn aj

  • 03 Maart 2011 - 10:20

    Marianne:

    hahah en voor ons was de tijd van komen gelukkig gekomen:D leuke pictures :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nely

Halloooooo, Het aftellen is nu echt begonnen ... Nog halve dag werken en dan is het zover de felbegeerde vakantie kan beginnen. Nog even een dagje vrij voor m'n maandelijkse allergie shot bij de dokter en m'n backpack in te pakken en dan ..... we are off to VIETNAM :) !! XXX Nely & Marianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 80753

Voorgaande reizen:

06 Januari 2017 - 27 Januari 2017

Two girls on the move ... to Vietnam ;)

02 September 2013 - 08 Januari 2014

Nely is on the move :)

05 Oktober 2010 - 05 Oktober 2011

AUSTRALIE, NIEUW ZEELAND EN HOPELIJK THAILAND

21 April 2007 - 21 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: