Back @ Toolern Vale - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nely Doorn - WaarBenJij.nu Back @ Toolern Vale - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nely Doorn - WaarBenJij.nu

Back @ Toolern Vale

Door: Nely

Blijf op de hoogte en volg Nely

16 Maart 2011 | Australië, Sydney

Hi Mate,

Ook nu is het weer enige tijd geleden sinds mijn laatste bericht, maar ik ben weer terug bij de kennel en dus weer hard aan het werk. Ik ben mijn vakantie dan ook zo goed als vergeten ;). Ik kan wel weer een nieuwe vakantie gebruiken. Een collega van me komt uit Adelaide en zij gaat in mei daar naar toe en dan kan ik een lift krijgen dus dat is mooi.

Ik ben al weer even terug in Toolern Vale (morgen twee weken), maar in Brisbane heb ik toch ook nog het een en ander mee gemaakt. Ik was nog een week langer in Brisbane gebleven nadat mijn ouders naar huis gegaan waren, maar ik was het op den duur zat in Brisbane (had het allemaal wel gezien) en wilde terug naar 'huis'. Voordat ik terug ging naar de kennel ben ik naar Moreton Island (eiland vlakbij Brisbane, ongeveer een uur varen) geweest. Dit is absoluut een prachtig eiland en een bezoekje waard, het is wel niet zo mooi als stradbroke island (ander eiland bij Brisbane), maar zeker bewonderenswaardig. Op Moreton Island was een dolfijnenresort waar je 's avonds dolfijnen kon voeren en ik wilde dat super graag. Ik had wel flink in de buidel moeten tasten, maar ik had zoiets van dit doe je waarschijnlijk maar 1 keer en ik ben hier nu. Ik weet niet precies wat ik verwacht had, alleen niet dit. Er stonden zo'n 150 mensen te wachten in 3 rijen om de dolfijnen te voeren. Je moest een visje pakken uit de emmer en de zee in lopen, visje in het water houden, dolfijn komt er aan en hapt het uit je hand en het is voorbij. Twee seconden later... next!!! Is dat alles??? Betaal ik hier 130 dollar voor??? Tijdens het voeren zijn er ook foto's gemaakt en die foto's kon je later beijken op internet. Ik nam aan dat die foto's bij de prijs inbegrepen waren, maar ook dit was niet het geval. Ik heb de foto's mooi met een printscreen in word geplakt en daarna bewerkt in Paint. Dat scheelde mij toch mooi weer zo'n 18 dollar (wat een afzetters!!!).

Ik was nog niet helemaal uitgeschreven, maar Greg kwam iets eerder thuis dan verwacht dus kon ik mijn verhaal niet afmaken want hij moest achter de computer.

Ik ben nu alweer zo'n 2 weken bij de kennel.. jaaah de tijd vliegt when you are having fun ;). Toen Greg mij opgehaald had van het vliegveld om terug te gaan naar de kennel had ik niet zoveel fun want hij had tijdens mijn afwezigheid een dame in huis genomen en ze was er nog steeds toen ik terug kwam. Het ergste was dat zij in MIJN KAMER sliep!!!! Die vrouw zou natuurlijk niet aanbieden dat ik in mijn eigen kamer kon slapen nee ik moest in de logeerkamer. Ik had het mens nog niet eens ontmoet, maar ik had al een hekel aan haar. Wel niet helemaal eerlijk maar toch wel begrijpelijk..?? Volgende dag dus kennisgemaakt met de dame die in mijn kamer huist en ze bleek best wel heel aardig te zijn (dus helaas geen gegronde reden om een hekel aan haar te hebben). De eerste dag vond ik haar nog wel aardig en gezellig, maar ze begon al gauw op mijn zenuwen te werken door zelf niks te doen en tegen mij te zeggen dat mijn puppies smerig waren. Wat wil je het zijn puppies! Die zijn nou eenmaal smerig.

Afgelopen weekend ging Greg (net zoals dit weekend) weer is naar een hondenshow en zat ik dus alleen met die tante opgescheept. Ze dacht het hier allemaal even te veranderen alleen was Greg daar niet van gediend. Ze zei dat ze een hele goede business woman is, maar ze heeft op het moment geen baan en geen huis nou ben je dan een goede business woman of niet??

Anyway Greg was haar goed zat en heeft een gesprek met haar gehad wat niet helemaal (of juist wel net hoe je het bekijkt) goed verlopen want daarna is ze vertrokken. Ik denk dat ze mij de schuld geeft want ik kwam aanlopen en ze draaide haar hoofd gewoon weg.. graag of niet, maar voelde me wel een beetje schuldig het is niet zo dat ik haar weg gejaagd heb ofzo..
Ik kan nu dus weer in mijn eigen kamer (met tweepersoonsbed) slapen, maar ik ben nog niet over verhuis heb het gewoon te druk gehad de afgelopen dagen. Morgen ofzo moet het er toch maar van komen voordat er weer iemand anders in zit;).

Ik weet nog niet precies hoe lang ik hier blijf, maar ik ga binnenkort naar Perth :) en kan dan bij vrienden van Greg verblijven, lekker handig.

Nou groetjes,

Moi

  • 16 Maart 2011 - 19:44

    Dicky:

    Hoi, eindelijk, we hebben je gemist met je reis verhalen. Weer helemaal thuis bij Greg en de honden. Heb je al kennis gemaakt met de huisslang of is die er niet. Dat lijkt me zo eng. De helft van het jaar is al om, heb je dat al gerealiseerd. Groet van Kees en Dicky

  • 18 Maart 2011 - 10:23

    Trudi-Marie:

    Hallo Nely,

    Eindelijk weer een bericht van jou, ik dacht al waar is ze.....
    Maar wederom een prachtig verhaal. Heerlijk om te lezen en fijn dat het allemaal goed gaat.
    Weer "thuis" ook weer fijn om te horen, enne niet te hard werken daar hé!!!!
    Geniet ervan en groetjes vanuit een waterig Nederland.....
    Tot hoors....
    Trudi-Marie

  • 20 Maart 2011 - 12:15

    Sas:

    Hee Nely,
    Daar ben je weer met een leuk verhaal.. Je maakt ook wat mee he! Super hoor! :D
    Leuk om al die bekende plekjes op de fotos te zien.. dat brengt me gelijk weer terug naar mijn tijd in Australie. Als ik die verhalen van jou lees en jouw fotos zie, mis ik het toch wel heel erg. En zal ik met alle liefde terug willen voor een tijd naar Australie. Maar dat moet nog even op zich wachten.. Nu is het jouw beurt. Erg leuk vooruitzicht om naar Perth en Adelaide te gaan. Hier schijnt eindelijk ook weer het zonnetje, geeft weer een beetje een lente/zomer gevoel.. Ik ga zo lekker even in het zonnetje zitten. Geniet van je tijd en tot je volgende verhaaltje! Liefss

  • 20 Maart 2011 - 21:30

    Geerke:

    Hey lief zussie,

    Gelukkig ze leeft nog!! Vond het al zo stil worden. Zit weer een weekje alleen, want Johan is weer naar Italie vertrokken. Snik snik. Maar ja, je kan niet alles hebben he? T is hier nu wel lekker weer ja. Zonnetje schijnt weer. Heb gisteren al lekker bloemetjes gepoot. Nu ziet t er weer een stuk gezelliger uit.
    Je mag wel zon puppie meenemen!! haha. echte liefies.

    Miss you.

    Dikke kus Geer

  • 21 Maart 2011 - 11:23

    Annelies:

    Heerlijk hoor om even in je prachtige foto's te kijken, waan ik mezelf ook ver weg. Misschien komt mijn tijd ook nog eens, om daar te zijn. Voor nu: Geniet jij maar lekker!
    Voor iedereen die dit leest, maar vooral voor jou, hartelijke groetjes, Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nely

Halloooooo, Het aftellen is nu echt begonnen ... Nog halve dag werken en dan is het zover de felbegeerde vakantie kan beginnen. Nog even een dagje vrij voor m'n maandelijkse allergie shot bij de dokter en m'n backpack in te pakken en dan ..... we are off to VIETNAM :) !! XXX Nely & Marianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 80738

Voorgaande reizen:

06 Januari 2017 - 27 Januari 2017

Two girls on the move ... to Vietnam ;)

02 September 2013 - 08 Januari 2014

Nely is on the move :)

05 Oktober 2010 - 05 Oktober 2011

AUSTRALIE, NIEUW ZEELAND EN HOPELIJK THAILAND

21 April 2007 - 21 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: