Hekel aan buschauffeurs - Reisverslag uit Perth, Australië van Nely Doorn - WaarBenJij.nu Hekel aan buschauffeurs - Reisverslag uit Perth, Australië van Nely Doorn - WaarBenJij.nu

Hekel aan buschauffeurs

Door: Nely

Blijf op de hoogte en volg Nely

06 April 2011 | Australië, Perth

Hi,

Jep, ik laat weer wat van me horen. Het leven als vakantieganger is best wel zwaar overal naar toe om alle bezienswaardigheden te bekijken, zo ook afgelopen zaterdag. Ik zou met de bus van Scarborough (waar ik momenteel verblijf) naar Perth city gaan met de bus en dan naar Kings Park (een hele grote botanische tuin met een uitkijkpunt, volgens mijn reisgids was dat wel de moeite waard). Het park was inderdaad wel de moeite waard, maar voordat ik daar was heb ik wel enige zweetdruppeltjes laten vallen. Ik ben dus omhoog geklommen naar het uitkijkpunt ('zo'n 300 treden) en dat was super stijl!! Ik had niet zo heel veel zin om af te moeten dalen dus ik nam de bus van het park naar het centrum, ik wist alleen niet waar ik er precies uit moest dus vroeg ik dat aan de buschauffeur, daar zijn ze tenslotte voor of niet dan??? Weet je wat die beste kerel zegt??? Eerst betalen... ongelovelijk he??? Ik zei dus tegen hem dat dat zijn baan was al buschauffeur, maar zo ging dat niet meisje. De brualiteit!!! Buschauffeurs...GRERRR!!! Ik ben toen zo maar ergens uitgestapt en heb zelf mijn weg gevonden ik verrekte het gewoon om hem ook maar één cent te geven. Uiteindelijk heb ik mijn weg wel gevonden het duurde alleen iets langer ;).

Zondag was eigenlijk de bedoeling om naar de kerk te gaan, want daar komt niet zo heel veel van als ik bij Greg ben omdat ik vaak op zondag werk en er is daar ook geen kerk in de buurt. Ik had dus op internet zitten kijken naar kerken in deze omgeving, alleen was alles ver weg. Mijn roommies gingen een tochtje maken met de huurauto naar de Pinacles dessert en toen ben ik met hen meegeweest. Ik wist niet eens dat het bestond en het stond ook niet op mijn lijstje met 'things to do', maar was toch wel erg mooi.

Maandag ben ik naar Fremantle geweest, een stadje hier vlakbij, ik dacht namelijk dat er markt was op maandag (stond zo in mijn boekje) bleek niet het geval te zijn. Ik heb toen alsnog de gratis bus genomen om alle bezienswaardigheden te zien. Ik kan dat nu dus ook afstrepen :).

Ik had gehoord dat op dinsdag Rottnest Island goedkoper is dan op andere dagen dus ik gecheckt op internet en dat bleek het geval te zijn. Mijn ticket and fiets via internet geboekt en dinsdag ochtend in alle vroegte stond ik al bij de bushalte te wachten. De bus van Scarborough ging om 07.30 uur en mijn boot vanaf Fremantle pas om 09.45 uur en het duurt zo'n half uurtje om van Scarborough naar Fremantle te gaan. Ik had dus alle tijd van de wereld om naar de haven toe te lopen. Ik had mijn ticket nog niet geprint en moest dat nog even navragen bij de Rottnest Express balie of ik zou wel aan boord kon. Ik zei mijn achternaam en kreeg zo een ticket hoefde niet eens mijn id of boekingscode te laten zien, dat ging dus lekker makkelijk. Het boottochtje was voor mij nogal slaapwekkend, als de zee niet al te ruw is en de boot dus lekker deint wil ik al gauw in slaap vallen. Na 45 minuten gevaren te hebben kwamen we aan op het eiland. Ik moest eerst mijn fiets en helm ophalen voordat ik op pad kon gaan :). Ook nog even een kaart opgehaald bij het informatiecentrum en 'of you go'. Het was al wel even geleden dat ik gefietst had en deze fiets had een rotzadel en na een tijdje begon ik dat ook al wel te voelen. Het eiland is 11 km lang en 4,5 km breed niet echt een groot eiland dus. Er waren verschillende fietsroutes die je kon volgen: één van een half uur, één van 1,5-3 uur en één van 3-5 uur. Ik besloot om van het gemiddelde uit te gaan de 1,5-3 uur. Dat heb ik gewesten zeg!!! Ik was even vergeten dat we niet in Nederland waren, maar in Aussie en det betekent heuvels!! Het was ook nog een keer bloedheet en niks geen schaduw.. je snapt natuurlijk wel dat ik het al snel zat was ondanks dat het eiland prachtig was. Onderweg kwam ik er ook achter dat er niet zo veel punten zijn waar je drinkwater kunt krijgen, maar 2 en raad is die waren in het begin en ik was vergeten om mijn waterfles bij te vullen. Na elke heuvel was mijn gedachte.. ben ik er al?? Water??? Eindelijk was ik weer terug bij het begin en zag een informatiecentrum en wilde daar vragen waar ik water kon krijgen, maar toen zag ik een bordje met 'flessen water te koop'gelijk maar 2 ingeslagen waar van ik 1 fles meteen leeg dronk.
Toen mijn dorst gelesd was begon ik eigenlijk ook wel honger te krijgen, ik had wel eten mee genomen, maar dat was natuurlijk al in mijn maag verdwenen :D. Ik zag een soort van sportbar waar ook een restaurant was, alleen voor members. Ik heb me zelf ook maar even een member gewaand en heb daar lekker even zitten smullen met een dieet coke natuurlijk :)! That maked my day!!
Na mijn natje en droogje weer op de fiets geklommen om naar een baai te racen waar ik kon zwemmen dat moest natuurlijk ook nog even gebeuren. Na mijn plons in het water was ik heerlijk afgekoeld en heb me laten drogen op het strand. Het was toen al bijna tijd om weer terug te gaan met de boot. Ik wilde daar ruim op tijd zijn omdat het die ochtend verschrikkelijk druk was op de boot. Ik had gelukkig een plaatsje :). Op intenet had ik gelezen dat de boot om 16.45 aankwam in Fremantle en mijn bus (de laatste) naar Scarborough om 17.10 dacht dat moet goed zijn, maar de boot was laat dus begon lekker te stressen. Uiteindelijk was ik natuurlijk (zoals gewoonlijk ) ruim op tijd op het station.

Vandaag was eigenlijk het plan om naar Swan Valley te gaan met openbaar vervoer met de twee meiden waar ik zondag ook me op pad geweest ben. Het bleek dat je alleen met een tour naar Swan Valley kunt en niet met het openbaar vervoer (mijn verdraaide reisgids!!). We zijn toen naar een reisbureau gegaan en hebben een tour geboekt voor morgenochtend. We doen verschillende proeverijen en gaan hopelijk ook naar de chocolade fabriek, daar was het allemaal om begonnen. De dame die ons hielp zie dat het toch nog toe een privat tour is, heerlijk toch??

Nou doedels!!


  • 06 April 2011 - 09:31

    Trudi-Marie Jansen:

    Hallo Nely,

    Alweer genoten van je mooie verhaal en natuurlijk van de prachtige foto"s. Schitterend!!!
    Ja en wat dat fietsen betreft......dat valt inderdaad niet mee daar, heuvel op heuvel af....
    Nog 182 dagen, schiet al aardig op, geniet nog volop en tot de volgende ronde!!!
    Hartelijke groeten

    Trudi-Marie

  • 06 April 2011 - 09:53

    Sas:

    Hoi Nely,
    De titel maakte mij wel erg nieuwsgierig om gelijk even te lezen.. Weer een leuk verhaal en wat een mooie fotos :) Het fietsen is af en toe nog een uitvinding daar he ;) Het is veelal niet mogelijk om 'normaal' te fietsen. Maar toch kom je met de fiets wel op plekjes waar je met de auto niet kunt komen. Dus het is wel prettig om zo'n vervoersmiddel te hebben. En helemaal als ik je zo hoor over de busschauffeurs ;) Je zit al op de helft zeker, de tijd gaat best snel. Of vind je het tegenvallen? Geniet van je tijd in Perth en tot de volgende keer.
    Liefs

  • 06 April 2011 - 10:19

    Caroline:

    Hee Nely,

    Wat een mooie foto's!
    Zo te zien/lezen vermaak jij je nog wel!
    Grappig om te zien dat je er engelse woordjes tussen gooit en dat je de zinsopbouw gebruikt in het engels, maar wel in het nederlands opschrijft!
    Een teken dat je al een eind ingeburgerd bent!

    Groetjes,
    Caroline

  • 06 April 2011 - 10:27

    Willeke:

    O Nely toch, geen ruzie maken met de buschauffeurs hoor!! Haha.
    Leuk om je verhalen weer eens te lezen en wat een mooie foto's.
    Dat fietsen zal idd niet meevallen, 1,5 - 3 uur in Nederland is al veel, laat staan in Ausie.

    Zet je de volgende keer weer eens je adres op de site, dan krijg je vast veel leuke kaartjes.

    Liefs,
    Willeke

  • 06 April 2011 - 12:28

    Arie-jan:

    hey zussie leuk he
    je moet je fiets nie in nederland laten staan zonder slot :)
    maar jah
    voor de rest is hier alles owkee
    heben lkr zon
    geen zee :(
    hartelijke groetjes van het thuisfront

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Nely

Halloooooo, Het aftellen is nu echt begonnen ... Nog halve dag werken en dan is het zover de felbegeerde vakantie kan beginnen. Nog even een dagje vrij voor m'n maandelijkse allergie shot bij de dokter en m'n backpack in te pakken en dan ..... we are off to VIETNAM :) !! XXX Nely & Marianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 80742

Voorgaande reizen:

06 Januari 2017 - 27 Januari 2017

Two girls on the move ... to Vietnam ;)

02 September 2013 - 08 Januari 2014

Nely is on the move :)

05 Oktober 2010 - 05 Oktober 2011

AUSTRALIE, NIEUW ZEELAND EN HOPELIJK THAILAND

21 April 2007 - 21 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: