Zwemmen met dolfijnen is great !!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Nely Doorn - WaarBenJij.nu Zwemmen met dolfijnen is great !!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Nely Doorn - WaarBenJij.nu

Zwemmen met dolfijnen is great !!!

Door: Nely

Blijf op de hoogte en volg Nely

12 April 2011 | Australië, Perth

Nou gisteren was het dan zover ik kon met de dolfijnen gaan zwemmen. Mijn wekker ging om 05.30 uur en had zoiets van ik wil er echt niet uit, maar je moet er iets voor over hebben. Ik moest om 07.00 uur in het centrum zijn en de bus om 06.15 vanaf Scarborough.

Ik had al gezegd dat ik doodsbang was voor haaien, maar het bleek dat we zouden gaan snorkelen met een shark shield. In elke groep waren er twee mensen met zo'n ding om hun enkel. Je moest het aan zetten als jet het water in ging en uit als je er weer uit kwam anders kreeg je een schok. Door die shark sields zouden de haaien niet bij ons in de buurt komen als ze dat wel deden dan werden ze verblind door dat shark shield. Ha net goed dat zal ze leren.

Later hoorde ik dat dolfijnen en haaien hetzelfde eten dus als er dolfijnen zijn dan zijn de haaien niet ver weg. Als ik dat eerder geweten had..

Anyway na onze busrit van 45 minuten waren we in Rockingham waar de boot al lag te wachten. Toen we aan boord gingen kregen we een wetsuit, een bril en snorkel, en een riem. De wetsuit die ik kreeg was veel te kort kreeg mn schouders er met geen mogelijkheid ingehezen dus ik vroeg een andere aan één van de personeelsleden. Ik kreeg inderdaad een andere, maar die was niet veel beter bij gebrek aan beter toch maar aan gehouden. In het water zou het wel meerekken zeiden ze. Dat kan wel zo zijn maar heb nu nog pijnlijke schouders.

Met de boot gingen we op zoek naar dolfijnen en die vonden we al zeer snel. Het is maar goed dat ik geen last heb van zeeziekte want de zee was nogal ruw, erg hoge golven. Onze groep was natuurlijk het eerste... Eerst ging iemand van het personeel het water in en zij had een soort van onderwaterscooter dus je hoeft niks te doen alleen vast houden aan de persoon voor je en kijken. Daar kreeg je dus die bril voor en die snorkel, ik had er geen idee aan gedacht dat ik daar wel eens problemen mee zou kunnen hebben maar dat had ik dus. Begon als een gek te ademen, gelukkig had de instructrice dat in de gaten en begeleidde ze mij heel goed. Stelde mij gewoon aan natuurlijk en uiteindelijk ging het ook wel heel goed en zag toen twee dolfijnen onder me en heel dichtbij. Zo gaaf!!! We hebben een heleboel dolfijnen gezien en heel dichtbij. Dolfijnen zijn erg sociale dieren en vinden het leuk om met ons te komen spelen, maar op den duur hadden ze er genoeg van en kwamen ze niet meer terug. We gingen toen een eindje varen om erg hoge golven te maken en daar waren ze weer, ik denk een stuk of 6, en ze speelden in de golven. Echt super om te zien. Ik heb een paar goede foto's kunnen maken waar ik erg blij mee ben.

Gisteren werd de hele dag ook gefilmd en die dvd kon je dan weer kopen wat ik ook gedaan heb. Ik heb het alleen nog niet kunnen kijken omdat ik geen dvd disc heb op mijn laptop. Blijft het nog even spannend.

Toen de dolfijnen niet meer wilden spelen en elke keer weg zwommen zijn we terug gekeerd naar Rockingham. We moesten daar nog een uurtje wachten want de dvd moest nog gemaakt worden. Lekker met twee andere meiden uit Zwitserland op het terras gezeten in het zonnetje nog even lekker genieten voordat ik terug ga naar de kou in Melbourne.

De bus heeft ons van weer terug gebracht naar Perth city waar we nog even gewinkeld hebben met z'n drietjes wat erg gezellig was.

Heb vanochtend uitgecheckt en wordt om 12.00 uur opgehaald door Shirley (die vrouw die me hier ook afgezet heeft), we zouden dan ergens heen gaan en wat eten. Mijn vlucht gaat pas vannacht dus ik heb nog alle tijd van de wereld.

Ik heb er wel weer zin in om terug te gaan naar Melbourne, terug naar alle hondjes :).

Nou doedels

P.S.

Mams : bedankt voor de dvd die ga ik denk ik vanavond lekker kijken met Nicole (ik heb haar in Brisbane ontmoet en nu ga ik vanmiddag naar Melbourne om haar daar op te pikken en komt ze naar mij toe en blijft slapen :) ). Wordt helemaal gezelli!!

Caro : bedankt voor je kaartje en ik schrijf nog wel in mijn dagboek, maar niet zo veel als ik zou willen. Het is inmiddels wel vol en heb een nieuwe gekocht. Tuurlijk mis ik jou ook!!!

  • 12 April 2011 - 06:01

    Caro:

    Gave foto's!
    Alle ledematen er verder nog aan?

    Goeie reis terug!

    Liefs,
    Caro

  • 12 April 2011 - 09:28

    Arie-jan:

    hey leuk he
    jmr da je nu met een haai heb kunnen zwemmen
    hij had je tog nie gelust hahahah
    maar leuk te horen da je okee ben en kan je ons het filmpje sturen als je het van de dvd af hebt

    groetjes arie-jan
    ps het regent hier
    :)
    je hebt maar mazzel in australia

  • 12 April 2011 - 15:39

    Sas:

    Wat gaaf zeg! :D Echt een ervaring..
    Je hebt de haaien dus wel op afstand kunnen houden, gelukkig maar.
    En zo heb je alweer een stad in Australie gezien. Is natuurlijk ook wel de bedoeling als je daar zo tijd verblijft. Maar zeker een groot avontuur. Ik begin Australie toch weer een beetje te missen en helemaal als ik jouw verhalen lees en je fotos zie.
    Genietse en succes weer met werken en tot je volgende avontuur.
    Liefs Sas

  • 12 April 2011 - 19:34

    Papsy:

    Nou gelukkig ben je geen sharkebiscuit geworden
    Mamma kon er vannacht niet van slapen omdat ze het druk met de haaien heeft gehad
    Maar nu is ze weer helemaal gerust gesteld
    Mooie foto`s en een leuk avontuur heb je in Perth beleefd
    Goede vlucht terug en de hartelijke groeten aan Greg van de Holllanders
    doei doei van paps
    Ps: er zijn nog steeds geen jonge poesjes geboren

  • 14 April 2011 - 08:59

    Annemaria:

    Hoi Nely,

    Wat heb je steeds toch weer prachtige foto's en verhalen.. Heerlijk gewoon om te kijken en te lezen. Je vermaakt je zo te zien nog steeds goed en dat is fijn om te lezen.
    Veel plezier daar!

    Groetjes, Bert en Annemaria

  • 14 April 2011 - 16:23

    Liset:

    He Neel,

    Zo te zien heb je het nog wel naar je zin. Super dat je met dolfijnen hebt gezwommen, vast een hele bijzondere ervaring.

    X Liset

  • 20 April 2011 - 10:54

    Arie-jan:

    btw we hebben al 2 dagen lang kleine katten xD was vergetten te vertellen
    voor de rest alles lkr hier
    nu lkr zonnetje dus heerlijk lamballen xD

    en spreek je op skype of ergens anders XD

    doei doei
    XD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Nely

Halloooooo, Het aftellen is nu echt begonnen ... Nog halve dag werken en dan is het zover de felbegeerde vakantie kan beginnen. Nog even een dagje vrij voor m'n maandelijkse allergie shot bij de dokter en m'n backpack in te pakken en dan ..... we are off to VIETNAM :) !! XXX Nely & Marianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1116
Totaal aantal bezoekers 80756

Voorgaande reizen:

06 Januari 2017 - 27 Januari 2017

Two girls on the move ... to Vietnam ;)

02 September 2013 - 08 Januari 2014

Nely is on the move :)

05 Oktober 2010 - 05 Oktober 2011

AUSTRALIE, NIEUW ZEELAND EN HOPELIJK THAILAND

21 April 2007 - 21 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: