Adelaide = list en bedrog - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nely Doorn - WaarBenJij.nu Adelaide = list en bedrog - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nely Doorn - WaarBenJij.nu

Adelaide = list en bedrog

Door: Nely

Blijf op de hoogte en volg Nely

17 Mei 2011 | Australië, Melbourne

Hi,

Ik ben inmiddels al weer een paar dagen in Adelaide en verblijf bij vrienden van Greg. Donderdag ochtend heel vroeg (om 07.00 uur 'sochtends) kwam ik aan in Adelaide heb toen de bus genomen naar het centrum en vandaar een taxi naar het werk van June (vrouw waar ik momenteel verblijf). Zij werkt ook in een kennel dus vond het wel leuk om dat te zien. Ze heeft me toen rond de middag terug gebracht en ik heb gewoon een beetje zitten niksen. 's avonds kwam hun zoon met verloofde eten en raad is we aten pizza ;).

Gisteren zijn June en ik naar het centrum gegaan om tours voor mij te boeken. Nu ga ik a.s. maandag naar Kangaroo Island en dinsdag naar Barossa Valley. Woensdag vertrekt mijn tour naar Darwin. Afgelopen maandag heb ik daar geld voor overgemaakt en de dame waar ik mee sprak zei tegenmij dat ze een bevestigingsemail zou sturen niet dus. Ik moest ook nog aangeven waar ik opgehaald wilde worden dus ik belde vanochtend op om mn adres door te geven en vroeg ook naar de bevestiging. Nu blijkt dat die biatch waar ik afgelopen maandag mee sprak mij haar eigen bankrekening nummer gegeven heeft. Ik belde dus op om die reservering te maken en wilde betalen per creditcard, maar dat werkte niet zei zij. Ik moest naar de bank toe gaan en geld overmaken naar een bankrekening (haar bankrekening maar dat wist ik natuurlijk niet) en ik zou terug gebeld worden om 3.30 hour om te bevestigen dat de transactie door gekomen was, zij belde alleen niet dus belde ik zelf maar. Het geld was binnen zij ze en ik zou een bevestiging ontvangen nou niet dus.

Normaal gesproken ben ik altijd super alert met dit soort dingen en ik vroeg ook nog aan Greg of dat normaal was hier en hij zei van wel. We zijn dus samen naar de bank gegaan om de transactie over te maken en de bankmedewerkster zei dat het bankrekeningnummer niet op naam stond van het backpackersbedrijf dus wij weer gebeld en zei zij dat het op naam stond van Jennifer (de biatch) en de reden voor dat is dat het een famniliebedrijf is en dat het rechstreeks naar hun rekening ging. Klonk niet zo heel gek in mijn oren.

Ik heb een email gestuurd aan de eigenaar en gelijk gebeld om te vragen of hij het ontvangen heeft en hij had het in zijn inbox.
Dacht dat alles dus geregeld zou zijn, maar bedacht gisteren dat ze ook om mijn creditcard gegevens gevraagd had om de slaapzak te huren. Mn paps uit bed gebeld om te zeggen dat hij mn creditcard moest blokeren first thing in the morning ook al was er niks afgeschreven.

Vandaag nog een keer gebeld om te checken of alles nou oke was en of ik ook mijn slaapzak heb en alles is in orde. Die eigenaar begon nog wel even te zaiken dat hij mijn tour uit zijn eigen zak moest betalen alsof mij dat wat kan schelen. Het is niet mijn schuld!!

Ondamks dat ik een beetje overstuur was van het hele tour gebeuren ben ik toch maar richting het centrum gegaan om de stad te verkennen. Heb een wandeling gemaakt in botanical gardens een kijkje genomen in het South Australian museum. Wilde ook nog naar de markt gaan, maar toen ik daar aankwam waren ze al gesloten.

June was de dag ernaar vrij dus zijn we naar de dierentuin geweest wat erg leuk was. Ze hadden zelfs reuze panda's!! Ze deden wel niet zo veel, maar was toch wel leuk om ze te zien. De apen waren zoals altijd erg actief en cute.

Maandag heb ik een tour gedaan naar Kangaroo Island en dat was een hele lange dag. De bus vertrok om 06.45 uur en was teru gom 22.30 uur dus je kunt wel begrijpen dat ik wel graag naar mn bedje wilde. In de bus had ik ook al wel een dutje gedaan... Reizen is best vermoeiend hoor. Toen we op Kangaroo Island aankwamen gingen we eerst naar de Seal Bay om wilde zeehonden te spotten en we zagen er een heleboel. Op het strand was een hele groep en ook een aantal baby's en één van de baby's wilde even hi tegen ons komen zegen dus waggelde in onze richting. Er was een ranger bij onze groep om de zeehonden en ons te beschermen of zoiets en die ranger vond het maar niks en wij moesten elke keer naar achteren lopen, maar de zeehond volgde ons gewoon. Een echte tv star en genoot van alle aandacht. Een cutie dus!! Die dag hebben we ook kunnen genieten van een vogelshow en later zijn we nog naar een wildlife park geweest en zagen een aantal wilde koala's. Een van die koala's was zelfs wakker!! Koala's eten zo'n 4 uur per day eclalyptus en de overige 20 uur slapen zij omdat de eclalyptus omgezet wordt in alcohol in hun buik en ze dus eigenlijk dronken maakt. Als je ooit een koala uit de boom zie vallen dan weet je waarom.

Vandaag ben ik naar Barossa Valley geweest en ook weer met een tour. Barossa Valley is een groot wijngebied en je raadt het dan ook wel we hadden twee proeverijen. In dat gebied zijn in 1800 nogal wat Duitse dorpjes gesticht in de oorlog zijn die Duitse namen verandert in Engelse namen en na de oorlog zijn die namen niet terug verandert. 's middags zijn we naar een Duits dorpje geweest Hahndorf waar we een uurtje hadden om te shoppen. Geloof het of niet, maar ik heb niks gekocht!!

Morgenochtend is het ook weer vroeg dag want dan vertrekt mn tour vanuit Adelaide richting Darwin en dat duurt zo'n 2 weken. Ik hoop dat er mensen van mijn eigen leeftijd aan deze tour deelnemen want vandaag waren er alleen bejaarden.

Nou dat was het wel weer voor nu.

DOedels.

Nely

P.S. ik heb nog geen exacte datum waarneer ik naar huis kom. Is een beetje afhankelijk hoe snel ik ga met reizen (en hoe snel ik door mn geld heen ben ;) ).

  • 17 Mei 2011 - 10:16

    Sas:

    Jeetje wat een verhaal en wooh wat een prachtige fotos!
    Hopelijk heb je ondanks de narigheid genoten van de tours. De foto's zijn echt mooi en de zeehonden hielden blijkbaar wel van al die aandacht.
    Veel plezier met je laatste tripjes. Ik houd je blog wel in de gaten, wanneer je naar huis komt. xxx


  • 18 Mei 2011 - 19:48

    Tinka En Fam:

    wat een verhaal jij maak wel wat mee zeg en die foto's whaw wat een prachtige vooral dat zeehondje een echt foto model
    wij maken dan niet veel mee zo in ons werk tussen de bomen
    geniet nog maar even van australie en van je hondjes
    wel leuk dat je met je verjaardag weer thuis bent gezellig
    ik word wel op de hoogte gehouden wanneer je thuis kom door je pa wij werken veel samen best gezellig
    nog veel plezier doei xxx


  • 19 Mei 2011 - 11:57

    Alie En Gerrit:

    Hoi, Nely,
    Prachtige foto,s ga vooral nog veel bekijken
    voor je naar huis komt,jammer dat je niet naar NZ gaat.

    hartelijke groeten van Alie en Gerrit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Nely

Halloooooo, Het aftellen is nu echt begonnen ... Nog halve dag werken en dan is het zover de felbegeerde vakantie kan beginnen. Nog even een dagje vrij voor m'n maandelijkse allergie shot bij de dokter en m'n backpack in te pakken en dan ..... we are off to VIETNAM :) !! XXX Nely & Marianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 80734

Voorgaande reizen:

06 Januari 2017 - 27 Januari 2017

Two girls on the move ... to Vietnam ;)

02 September 2013 - 08 Januari 2014

Nely is on the move :)

05 Oktober 2010 - 05 Oktober 2011

AUSTRALIE, NIEUW ZEELAND EN HOPELIJK THAILAND

21 April 2007 - 21 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: